Hello
My name is Bruno, i live in France, I am webmaster of
www.cheloniophilie.com (the first turtles website in France),
www.tortue.com,
www.tortuga-tortugas.com (my spanish website),
www.gazette-tortue.com ....
I completed a volunteer work-placement in Carapax which lasted 2 weeks, in acupulatta which lasted 1,5 months, in Gonfaron which lasted 4 months ....
I know Mr Donatto, Mr Magnan, Mr Devaux very well, and i am sure that Mr Donatto is not a business man with the turtles. I am sure and your opinion was very nice but it's not the reality.
In France that's the same thing as here. Many persons accuse Bernard Devaux to do business with turtles but he is not a traficant.
Have you ever see Carapax ? are you jealous ? What do you think about the protection programm ? the scientific programm ? (it is a business programm ?)
I know Agostino Montalti a little because i exchange email with him and i just want to say : i don't want to criticate one of them (magnan, donatto, devaux) but one of them make business with turtles ....

you shouldn't talk about that.
Thanks
Sorry for the persons who don't speak english, i can speak french or spanish if you prefer.
Bonjour à tous
Je suis nouveau sur le forum, Je m'appelle bruno, J'habite la France et je suis webmaster de plusieurs sites internet sur les tortues [...]
Je me suis permis d'intervenir dans votre discussion car je connais trés bien Mr Donatto, Mr Magnan et Mr Devaux.
Je peus affirmer que le premier et le dernier (Donatto et Devaux), ne font absolument pas de traffic avec les tortues. Bien au contraire, ils ont le respect des animaux. L'opinion contraire me fait sourrire.
En France, beaucoup de gens accusent Bernard Devaux de business avec les tortues mais là encore c'est une question de jalousie.
Avez vous déjà vu le centre Carapax ? Etes vous jaloux ? Que pensez vous du programme de protection des tortues ? du programme scientifique ? (est se un programme de businessman ?)
Je connais un peu agostino grâce à des echanges d'emails et de photos notamment celles des ibera présentent sur tartaclubitalia .
Je ne veus pas critiquer une des personnes que j'ai cité mais je sais qu'une dans le lot fait un peu de business avec les tortues .... on ne devrait pas en parler car cela ne servira a rien... seulement agrandir les rumeurs.
Je vous souhaite une bonne journée
G.Bruno
cheloniologue2004@yahoo.fr